Školní systemické konstelace

Máte čím dál více problémových žáků?

Valí se na Vás úkoly a Vy nevíte, kde vzít čas a energii na jejich řešení? Už Vám někdy docházejí síly? 

Moderní zážitková metoda systemických konstelací umožňuje uvidět skutečné příčiny potíží jednotlivců i týmů. Dává příležitost nalézt jejich efektivní řešení a obnovit porušenou rovnováhu. Pracuje primárně s modelovými situacemi, je možné podívat se i na konkrétní případy účastníků. 

Sdílet na Facebooku

Kurz Školní systemické konstelace je zaměřený na seznámení účastníků se základními systemickými pravidly, která určují jejich vztahy s žáky, s rodiči žáků i vztahy uvnitř učitelského sboru školy. Kurz je pořádán jak pro skupiny učitelů z různých škol, tak pro sborovny.
Základní tematické celky semináře jsou vztah učitele a žáka, učitel a třída, učitela a rodič, učitel a normy, vztahy v kolektivu učitelů, hierarchie vztahů ve škole, integrace, šikana a drogy. 

 

Kurz má akreditaci MŠMT.

 

Cíl semináře:
1.    Poskytnout informace o systémových souvislostech školní problematiky a působení sil ve vztazích mezi učiteli, žáky a rodiči
2.    Zprostředkovat osobní zážitek a vhled do řešení nejčastějších problémů
3.    Ukázat způsob, jak dosáhnout trvalého uspokojení z práce a efektivně se ochránit nejen před vyhořením
 

Obsah semináře:

Není snadné být učitelem a není snadné být ani rodičem. Jak je asi rodiči, jehož dítě ve škole neprospívá, má problém se zapojit do kolektivu třídy nebo má "nálepku" problémového dítěte? Moderní pojetí práce školy je postaveno kromě jiného i na úzké spolupráci rodičů a učitelů. Společným zájmem obou je spokojené dítě, a to do té míry, jak je to jen možné. Hlavní část odpovědnosti v tomto procesu nesou rodiče a učitelé. Důležité je, aby rodiče i učitelé poskytli dítěti co nejbezpečnější prostor pro rozvoj a jeho školní práci. Výhodou pro to je, když je možné uvidět, jak se na tomto výchovně vzdělávacím procesu podílejí jednotlivé subjekty - rodiče, učitelé, žáci. Převzetím odpovědnosti za svou část dáváme respekt a důvěru i ostatním složkám systému, vstupujeme do opravdové partnerské úrovně vztahu.

Požadavky na učitele ze strany společnosti – a často také ze strany rodičů – stále rostou. Pravomocí a nástrojů, které mají učitelé k dispozici, přitom spíše ubývá. Podstatné je, aby učitelé ve spolupráci s rodiči vytvořili, pokud možno, co nejbezpečnější prostor pro zdravý růst a školní práci dětí. Abychom toho mohli dosáhnout, je dobré vědět, jaké základní vlivy působí na učitele, žáky a rodiče, a co určuje jejich základní nároky a potřeby. Hlubší pochopení souvislostí přináší uvolnění, potřebný nadhled a možnost dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení. Přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole i v rodině. Práce učitele se dnes stává stále náročnější a to i svými nároky na osobnostní a profesní rozvoj. Hlubší pochopení souvislostí staví před každého nové požadavky, které se často dotýkají jeho niterních tabu. To je situace, která není jednoduchá. Přináší však možnost změny, dosažení trvalého pocitu zakotvení a uspokojení z práce. Ve svých důsledcích přispívá k vytváření pozitivního klimatu ve škole jak pro učitele, tak pro žáky a jejich rodiče. 

Seminář Školní systemické konstelace slouží především učitelům základních a středních škol, ale velmi přínosný může být také pro rodiče. Zaměřuje se na poznání základních sil a zákonitostí, které mají bezprostřední vliv na chování dětí – žáků. Umožní Vám poznat, co skutečně určuje Vaše vztahy v systémech, jako jsou rodina, třída a škola. Pochopíte, co je potřeba udělat pro to, aby jste se Vy i všichni ostatní lidé, se kterými spolupracujete, cítili bezpečně a spokojeně.

Na semináři si ukážeme, co je při vzdělávání a výchově úkolem učitele a co přísluší rodičům. Poznáte, jak dosáhnout skutečně partnerské úrovně vztahu mezi učitelem a rodiči. Prostřednictvím vlastní konstelace se může každý podívat také na příčiny svých konkrétních potíží.

Základní témata semináře:

  • rodinné a školní normy
  • postavení a přístup učitele
  • učitelé, rodiče a děti
  • původní a nová rodina
  • hierarchie vztahů ve škole
  • syndrom vyhoření

Lektor kurzu: Mgr. Čeněk Rosecký

 
Nabídku konkrétních termínů otevřených seminářů naleznete zde.
Akci si rovněž můžete objednat na školu pro celou sborovnu. V případě zájmu kontaktujete pro více informací naši kancelář.

5. 8. 2024, 6. 8. 2024, 7. 8. 2024, 8. 8. 2024

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém Lánu 43

1. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma Pracovní karty a šablony pro činn. výuku PRV 3 v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Těšte se na:

  • Aktivizující metody práce.
  • Vhodné materiály, pomůcky a internetové odkazy. Využívání encyklopedií, koutků přírody, map, výukových filmů a programů...
  • Využití mimoškolního prostředí pro výuku, exkurze, besedy
  • Využití mezipředmětových vztahů.
  • Prvky kritického myšlení, vytváření a náměty projektů.
  • Rozvoj klíčových kompetencí při činnostním vyučování.
  • Rozvoj komunikativních dovedností, rozhovory a vyprávění.
  • Využití praktických zkušeností ze života žáků ve výuce
  • Náměty na projektové vyučování, zajímavé aktivity

Přírodověda se neučí, ale žije. Tak si ji přijďte zažít. 

M

5. 8. 2024, 6. 8. 2024, 7. 8. 2024, 8. 8. 2024

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

ZŠ Praha 6, Na Dlouhém Lánu 43

1. stupeň ZŠ
(ne)pedagogičtí pracovníci

Anotace:

Kurz je vhodný pro všechny učitele působící na 1. stupni ZŠ. Účastníci obdrží zdarma pomůcku Karty a šablony pro  činnostní učení M ve 4. ročníku v ceně 185 Kč. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“.

AJ

13. 8. 2024, 14. 8. 2024, 15. 8. 2024, 16. 8. 2024

24 vyučovacích hodin

vhodné do šablon

FZŠ Olomouc, Hálkova 4

akreditace MŠMT

1. stupeň ZŠ

Anotace:

Kurz předkládá smysluplný a praktický soubor činnostních postupů do výuky anglického jazyka ve 3.(1.) - 5. ročníku, vytvořený na míru pro české děti. Předkládaný způsob výuky žáky nepřetěžuje a přináší výborné výsledky. Umožní vám žáky motivovat, zaujmout a naučit je anglicky tak, aby na konci 5. ročníku dosáhli dovedností používat cizí jazyk v souladu s Evropským referenčním rámcem – úroveň A1. Vy i vaši žáci můžete ve výuce zažívat radost a pocity spojené s úspěchem. 

Kurz je vhodný pro všechny učitele Aj působící na 1. stupni ZŠ. Letní škola předkládá jak potřebné informace, tak možnost aktivního odpočinku, relaxace a „dobití baterií“. 

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Demonstrační soubor číslic a koleček - 11 barevných obrázků

Názorná pomůcka pro výuku matematiky, určená pro zavěšení do třídy. Učitelům se osvědčilo…

Dostupnost Skladem
165 Kč
- ks +

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

Pirátská abeceda - didaktická hra pro 2 - 4 hráče NOVINKA

NOVINKA! Vzdělávací a přitom i zábavná hra na procvičení čtení písmen v češtině a…

Dostupnost Skladem
278 Kč
- ks +

Početní divadélko (NOVINKA)

Početní divadélko (NOVINKA)

Originální didaktická hra pro uvedení dětí do počtářského světa.

Dostupnost Skladem
279 Kč
- ks +

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v…

Angličtina činnostně III. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 3. a 4. roce výuky

Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro výuku Aj ve 3.–4. roce výuky na ZŠ. V…

Dostupnost Skladem
185 Kč
- ks +

Reference

"Základní školy, se kterými Tvořivá škola úzce spolupracuje na zavádění činnostního učení."

více

"Přečtěte si, co říkají o našich kurzech jejich absolventi!

Uvedené reference jsou vybrané z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce."

více

Každoročně pro vás připravujeme několik letních škol. Přečtěte si, jak s nimi byli spokojeni jejich absolventi!

Uvedené reference pochází z anonymních evaluačních dotazníků vyplněných účastníky po skončení akce.

více